Uprzejmie informujemy, że od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).
W związku z tym przygotowaliśmy dla Państwa poniższe informacje z których dowiedzą się Państwo między innymi w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz jakie mają Państwo związane z tym prawa.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka PPHU ROWITEX Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. św. Wincentego 11, 61-003 Poznań (dalej „my”, „administrator lub „Spółka”) zgodnie z treścią art. 4 pkt 7 RODO.
PPHU ROWITEX Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. św. Wincentego 11, 61-003 Poznań e-mail: biuro@rowitex.poznan.pl
Państwa dane osobowe zostały pozyskane przez Spółkę w ramach relacji biznesowych nawiązanych pomiędzy Spółką a podmiotem, którego Państwo byliście lub jesteście przedstawicielem (ewentualnie osobą wyznaczoną do kontaktu), które to relacje zostały nawiązane w związku z rozmowami handlowymi, zawarciem lub realizacją umowy pomiędzy Spółką a wspomnianym podmiotem (dalej „Umowa”). Pani/Pana dane osobowe uzyskaliśmy bezpośrednio od Pani/Pana m.in. z wizytówki przekazanej przez Panią/Pana pracownikom lub współpracownikom Spółki lub maila przesłanego na naszą skrzynkę firmową biuro@rowitex.poznan.pl lub skrzynkę mailową imienną naszego pracownika lub współpracownika. Pani/Pana dane osobowe mogliśmy również uzyskać od podmiotu, którego Państwo byliście przedstawicielem lub ze źródeł publicznie dostępnych takich jak REGON, CEIDG lub Krajowy Rejestr Sądowy.
Przetwarzamy Pani/Pana dane identyfikacyjne i kontaktowe takie jak: imię i nazwisko, stanowisko służbowe/rola w strukturze, adres e-mail, numer telefonu komórkowego, numer telefonu stacjonarnego oraz innych danych osobowych.
Państwa dane osobowe mogą być przez nas przetwarzane w następujących celach:
• Zawarcie i wykonanie Umowy, ustalenie oraz dochodzenie naszych roszczeń wynikających z Umowy oraz obrona przed roszczeniami wynikającymi z Umowy. Podstawa prawna przetwarzania: niezbędność przetwarzania Państwa danych osobowych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) (dalej podstawę tę nazywamy „naszym prawnie uzasadnionym interesem”). Prawnie uzasadniony interes realizowany przez nas to: zawieranie i realizacja umów w obrocie gospodarczym oraz dochodzenie i obrona praw. Okres przechowywania Państwa danych osobowych w tym celu: czas obowiązywania Umowy, a następnie przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z Umowy.
• Utrzymywanie relacji biznesowych z naszymi potencjalnymi, obecnymi lub byłymi kontrahentami (m.in. utrzymywanie kontaktu). Podstawa prawna przetwarzania: nasz prawnie uzasadniony interes. Prawnie uzasadniony interes realizowany przez nas to: utrzymywanie relacji biznesowych i zapewnienie dobrej współpracy z kontrahentami. Okres przechowywania Państwa danych osobowych w tym celu: przez czas obowiązywania Umowy i 3 lata po zakończeniu obowiązywania Umowy, a jeżeli nie doszło do zawarcia Umowy - przez okres 5 lat od pozyskania danych osobowych.
• Udzielenia odpowiedzi na Pani/Pana zapytanie przekazane nam za pomocą maila i/lub faxu przesłanego na ogólną skrzynkę mailową lub numer faxu. Podstawa prawna przetwarzania: Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) (dalej podstawę tę nazywamy „Państwa zgodą”). Okres przechowywania Państwa danych osobowych w tym celu: do czasu udzielenia wyczerpujących odpowiedzi na Państwa zapytanie, a po tym czasie przez okres 5 lat od pozyskania danych osobowych.
• Wypełnienie przez nas obowiązków prawnych np. realizacja Państwa praw wynikających z RODO związanych z rachunkowością i podatkami (np. wystawianie i przechowywanie faktur związanych z Umową). Podstawa prawna przetwarzania: Wypełnienie ciążących na nas obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Okres przechowywania Państwa danych osobowych w tym celu: czas, w którym przepisy prawa nakazują administratorowi przechowywać dane, ale nie krócej niż przez okres, w którym administrator może ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku prawnego.
Podane przez Panią/Pana danych nie jest ani wymogiem ustawowym, ani umownym, ani też warunkiem zawarcia jakiejkolwiek umowy. Nie jest Pani/Pan zobowiązany do ich podania. Jednakże w zakresie w jakim celem przetwarzania jest zawarcie i wykonanie Umowy nie podanie przez Państwa danych osobowych może uniemożliwić lub utrudnić zawarcie lub wykonanie Umowy.
Odbiorcami Państwa danych osobowych są:
• osoby upoważnione przez nas do przetwarzania danych osobowych – nasi pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych osobowych aby wykonywać swoje obowiązki,
• podmioty, którym zlecimy wykonywanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania Państwa danych osobowych (podmioty przetwarzające), w szczególności podmioty takie, jak: dostawcy usług IT, firmy księgowe, firmy windykacyjne, agencje reklamowe, firmy realizujące usługi mailingowe, usługi logistyczne i kurierskie, kancelarie prawne i audytorzy zewnętrzni, oraz ich upoważnieni pracownicy – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zleconych usług.
Ponadto, Spółka udostępni Pani/Pana dane osobowe upoważnionym instytucjom lub organom w przypadku w którym obowiązek takiego udostępnienia będzie wynikał z obowiązującego prawa (m.in. na żądanie policji, prokuratury, sądu).
• Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora:
- dostępu do Pani/Pana danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO);
- sprostowania Pani/Pana danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO);
- usunięcia Pani/Pana danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) (zgodnie z art. 17 RODO);
- ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych (zgodnie z art. 18 RODO);
- przeniesienia Pani/Pana danych osobowych (zgodnie z art. 20 RODO).
• W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest Państwa zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
• Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie albo innego organu nadzorczego posiadającego kompetencję do rozpoznania skargi w dacie jej wniesienia, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Ma Pani/Pan prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych (zgodnie z art. 21 RODO). W szczególności zgodnie z art. 21 RODO:
• Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych opartego o prawnie uzasadniony interes. W przypadku wniesienia takiego sprzeciwu administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
• Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Pani/Pana danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Jeżeli Pani/Pan wniesie sprzeciw wobec przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego, Pani/Pana danych osobowych nie wolno już przetwarzać do takich celów.
Administrator nie będzie podejmować wobec Państwa decyzji opierających się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, a w szczególności profilowaniu.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu: biuro@rowitex.poznan.pl